Tappat eller glömt något på stadstrafikens fordon?

Om du har tappat eller glömt något på våra bussar, spårvagnar eller båtar är det viktigt att du registrerar ditt borttappade föremål. Sedan är du välkommen att besöka vår hittegodsavdelning eller kontakta oss via telefon. Kvarglömt gods inkommer till hittegodsavdelningen tidigast nästkommande vardag.

Alla föremål som hittas på linjer inom Göteborgs Stadstrafik lämnas till vår hittegodsavdelning. Registrera ditt borttappade föremål här och besök oss sedan på Hotellplatsen 4. För att vi ska vara säkra på att föremålet är ditt behöver vi en detaljerad beskrivning.

För mobiltelefoner efterfrågar vi:

  • Märke och modell samt färg
  • Serienummer eller IMEI-nummer
  • Kvitto

För andra kapitalvaror, exempelvis MP3-spelare, efterfrågar vi:

  • Märke, modell samt färg
  • Serienummer
  • Kvitto

Kan du inte beskriva föremålet eller uppvisa ägandebevis har vi tyvärr ingen möjlighet att lämna ut föremålet. Hittegods så som vantar, mössor, halsdukar och paraplyer sparas i tio dagar, övriga föremål förvaras i 30 dagar. Har vi kunnat identifiera ägaren kan föremålen sparas upp till 6 månader. Därefter skänks föremålen till välgörenhet.

Återlämning

Föremål som tappats kan tidigast återlämnas dagen därpå, efter klockan 10:00. Är det helg kan föremålet hämtas följande vardag, efter klockan 10.00. Det kan dröja upp till en vecka innan vi fått in det föremål som du tappat.

Vi tar ut en avgift på 20 kronor vid utlämnande av vantar, mössor, halsdukar och paraplyer. För övrigt gods tar vi ut en avgift om 50 kronor.

Besök

Hotellplatsen 4, Göteborg
Hållplats Drottningtorget

Besökstider:

Mån – fre 08:00 – 19.00
Telefon: 031-80 20 88

Mejl:

hittegodset@sparvagen.goteborg.se

Välkommen!